بلاگ

آخرین و به‌ روز ترین مقالات عمومی و تخصصی سلامت و پزشکی

 

ما را دنبال کنید:

درباره سونوگرافی شکم و لگن بیشتر بدانید

درباره سونوگرافی شکم و لگن بیشتر بدانید

سونوگرافی شکم و لگن یک نوع تصویربرداری غیرتهاجمی است که از امواج اولتراسوند برای ایجاد تصاویری از اندام‌ها و ساختارهای داخل شکم و لگن استفاده می‌کند. سونوگرافی شکم یک ابزار تشخیصی رایج است که می‌تواند به تشخیص مشکلات مختلف مانند تومور، کیست و عفونت کمک کند.

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه امپلنت دندان تکی بسته به برند و کیفیت آن از 6 میلیون تا 30 میلیون تومان متغیر است. اگر بخواهید یک ایمپلنت مناسب و در عین حال باکیفیت را انتخاب کنید، معمولاً باید حدود 15 میلیون تومان به ازای هر واحد ایمپلنت هزینه کنید.

فیبروز کبدی چیست؟

فیبروز کبدی چیست؟

فیبروز کبدی وضعیتی است که با تجمع بیش از حد بافت هم‌بند فیبری (بافت اسکار) در کبد مشخص می‌شود. با گذشت زمان، فیبروز کبدی می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی‌تر کبدی مانند سیروز کبدی و سرطان کبد شود.

درباره پارگی لابروم شانه بیشتر بدانید

درباره پارگی لابروم شانه بیشتر بدانید

اگرچه گروهی از عضلات و تاندون‌ها به نام روتاتور کاف، به لابروم کمک می‌کنند تا بازو در همه جهات بچرخد؛ اما حرکات مکرر و آسیب شدید به این ساختار، می‌تواند منجر به پارگی لابروم شانه شود که اغلب با درد شدیدی همراه است.

تفسیر جواب نوار عصب و عضله چگونه است؟

تفسیر جواب نوار عصب و عضله چگونه است؟

اصولاً تفسیر جواب نوار عصب و عضله به عهده متخصص مغز و اعصاب است. پزشکان به کمک تفسیر نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی (EMG) آزمایش می‌توانند اختلالات عضلانی، اختلالاتی‌که بر ریشه عصبی عضلات تاثیر می‌گذارند یا مشکلات مربوط به انتقال سیگنال عصب به عضله را تشخیص دهند.

درباره ام آر آی سینه بیشتر بدانید

درباره ام آر آی سینه بیشتر بدانید

ام آر آی سینه یا همان ام آر ماموگرافی، از دستگاه MRI برای تولید تصاویر دقیق از بافت پستان استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که می‌تواند ناهنجاری‌هایی را که ماموگرافی یا سونوگرافی سینه نمی‌توانند تشخیص دهند را شناسایی کند؛ برای غربالگری زنانی ‌که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان سینه هستند، یک روش مطلوب محسوب می‌شود.

غربالگری سرطان سینه یا پستان چیست؟

غربالگری سرطان سینه یا پستان چیست؟

در طی غربالگری سرطان سینه، بافت پستان به خوبی بررسی و هرگونه علامت مشکوک گزارش می‌شود. بدین‌شکل، نه تنها روند درمان آسان‌تر می‌شود بلکه طول عمر بیمار نیز افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به جزئیات بیشتری از نحوه انجام غربالگری سرطان سینه در تهران اشاره خواهیم کرد.

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

دندانپزشکی

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

درد

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

تصویربرداری پزشکی

8

رادیولوژی دندان

ارتباط با ما 

تهران، اتوبان صدر، ابتدای خیابان قلندری جنوبی، پلاک 21

79184000 – 021

info@sadr-mc.com