تصویر برداری ماموگرافی (Mammography)

مرکز ماموگرافی مجتمع پزشکی صدر تهران با بیش از 30 سال سابقه در خدمت بیماران عزیز است. با انجام ماموگرافی مواردی مانند تشخیص به موقع علائم سرطان پستان، تشخیص به موقع تومور و ناهنجاری‌های موجود در بافت سینه، اطمینان از سلامتی و افزایش اعتماد به نفس و بسیاری موارد دیگر میسر می‌شود.

ماموگرافی روش تصویر برداری از بافت سینه به کمک تابش پرتوهای خفیف اشعه ایکس است. بسیار مهم است که ماموگرافی در جایی انجام شود که از دستگاه‌های پیشرفته و به روز استفاده می‌کند. بهترین مرکز ماموگرافی در تهران، بخش ماموگرافی مجتمع پزشکی صدر است. مجتمع پزشکی صدر در شمال تهران قرار دارد.

چرا ماموگرافی انجام می‌شود؟

سرطان پستان یکی از سرطان‌های شایع در میان بانوان است. معمولاً پس از 40 سالگی یا در صورت داشتن سابقه خانوادگی انجام ماموگرافی در زنان ضروری است. گاه به دلایلی نیز ممکن است بدون سابقه و قبل از 40 سالگی ماموگرافی تجویز شود مانند:

  • وجود توده در سینه
  • درد سینه یا پستان
  • پوسته ریزی
  • ناهنجاری‌های نوک پستان

ماموگرافی نوعی رادیوگرافی از پستان است. به کمک ماموگرافی سرطان سینه زودتر تشخیص داده می‌شود. همچنین با اقدامات درمانی از پیشرفت آن جلوگیری خواهد شد. ماموگرافی بیشتر در میان بانوان انجام می‌شود. اما مردانی که سینه‌های بزرگ و غیر طبیعی دارند ممکن است به ماموگرافی نیاز داشته باشند. مرکز ماموگرافی شمال تهران، مجتمع پزشکی صدyر آماده ارائه خدمت به مراجعین عزیز است.

نوبت دهی بخش ماموگرافی صدر

ابتدا متخصص زنان باید ماموگرافی را تجویز کند. به صورت تلفنی یا اینترنتی می‌توانید از مرکز ماموگرافی شمال تهران، وقت بگیرید. برای نوبت دهی آنلاین روی لینک “ورود به سامانه نوبت دهی آنلاین” کلیک کنید. از طریق شماره 79184000-021 نیز می‌توانید به صورت تلفنی وقت بگیرید. پرسنل مجتمع پزشکی صدر در کمال حوصله و دقت شما را راهنمایی می‌کنند.

آماده شدن برای انجام ماموگرافی در مجتمع پزشکی صدر

پس از گرفتن وقت از مرکز ماموگرافی در تهران، در روز تعیین شده باید استحمام کنید تا بدن تمیز باشد. همچنین از مام، عطر، اسپری و گل مرداب به هیچ عنوان استفاده نکنید. به طور کلی پوست نباید آغشته به مواد شیمیایی و یا معطر باشد. اگر قبلا هم ماموگرافی انجام داده‌اید، بهتر است مدارک قبلی را نیز همراه داشته باشید.

درباره بخش

پزشکان بخش

دکتر صدیقی

دکتر آقا داوودی

اطلاعات

مکان

مرکز تصویربرداری ولیعصر

شماره تلفن

79184000 – 021

تعداد پزشک

3 پزشک

روزهای کاری

شبانه روزی

بخش ماموگرافی

ماموگرافی چگونه انجام می‌شود؟

پس از مراجعه، باید لباس خود را از بالا تنه در آورید. سپس پستان‌های شما توسط تکنسین روی پلت مخصوص قرار داده می‌شود. بعد از آن تکنسین از شما دور می‌شود. صفحه دیگر با کنترل از راه دور از بالا کمی سینه را فشرده می‌کند. پرس سینه باعث صاف شدن صفحات درونی سینه می‌شود که طبیعی است اندکی درد را احساس کنید. خوشبختانه مرکز ماموگرافی صدر با استفاده از بهترین دستگاه‌ها احساس فشار را به حداقل می‌رساند. در صورتی که نیاز باشد پروسه تکرار خواهد شد. مرکز ماموگرافی صدر شمال تهران یکی از مقبول‌ترین بخش‌ها میان بانوان است.

بهترین زمان انجام ماموگرافی

بانوان گرامی که هنوز یائسه نشده‌اید، باید بهترین زمان را برای انجام ماموگرافی انتخاب کنید. بهترین زمان برای انجام ماموگرافی، پس از زمان عادت ماهیانه و یا یک هفته پس از قاعدگی می‌باشد. این دو زمان باعث می‌شود درد بسیار کمتری را حس کنید؛ زیرا حساسیت سینه‌ها در کمترین میزان خود است. همچنین نتیجه و تفسیر آزمایش در مطلوب‌ترین حالت خود است.

ماموگرافی چگونه نشان داده می‌شود؟

در ماموگرافی تصاویر سیاه و سفید هستند. چربی‌ها و بافت پستانی به رنگ سفید و خاکستری نشان داده می‌شود. پزشک متخصص با توجه به نتایج حاصل از مرکز ماموگرافی شمال تهران، مجتمع پزشکی صدر می‌تواند موارد زیر را تشخیص دهد:

  • ذرات ریز کلسیمی
  • توده‌های خوش خیم
  • توده‌های بدخیم یا سرطانی

جواب دهی آنلاین مجتمع پزشکی صدر

بهترین مرکز ماموگرافی در تهران، مجتمع پزشکی صدر مفتخر است تصاویر پزشکی حاصل شده و نتایج را به صورت آنلاین ارئه دهد. با کلیک روی لینک ورود به سامانه دریافت تصاویر پزشکی بدون نیاز به مراجعه حضوری نتایج حاصل از ماموگرافی را دریافت کنید. در صورت تمایل می‌توانید جواب ماموگرافی را حضوری دریافت کنید.

انواع ماموگرافی

مرکز ماموگرافی در تهران، انواع ماموگرافی را برای شما مراجعین گرامی انجام می‌دهد. دو دسته اصلی آن تشخیصی و غربالگری می‌باشد:

ماموگرافی تشخیصی

در این روش برای یافتن وجود یک ناحیه مشکوک در پستان، درد در ناحیه پستان و غیره استفاده می‌شود. همچنین شامل عکس برداری اضافی‌تر نسبت به ماموگرافی معمولی است.

ماموگرافی غربالگری

این روش برای تشخیص وجود تغییرات در سینه‌های زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تغییرات سینه شامل رشد غیر طبیعی یا ایجاد ناهنجاری‌های موجود در بافت سینه است.

ماموگرافی غربالگری برای زنانی که دچار علائمی در ناحیه پستان خود شده‌اند ضروری است. هدف نهایی از این آزمایش تشخیص سرطان قبل از روش تشخیصی است.

تصویر رادیوگرافی ستون فقرات

انواع دستگاه‌های ماموگرافی

دستگاه‌های مرکز ماموگرافی سه نوع هستند:

  1. دستگاه ماموگرافی دیجیتال: در این دستگاه‌ از برخورد اشعه ایکس با بافت‌های بدن تصویر حاصل می‌شود. تصویر به دست آمده بر روی فیلم‌های رادیوگرافی نقش می‌بندد. پزشک متخصص پس از بررسی تصاویر ماموگرافی از وضعیت سینه‌ها و نوع عارضه آگاهی می‌یابد.
  2. دستگاه ماموگرافی DBT: دستگاه DBT با عنوان ماموگرافی سه بعدی نیز شناخته می‌شود.  در دستگاه ماموگرافی DBT از سینه در زوایای مختلف به صورت سه بعدی عکسبرداری می‌کند. با استفاده از ماموگرافی سه بعدی می‌توان تومور های چندگانه را تشخیص داد. به علت واضح‌تر بودن تصاویر در دستگاه DBT، نیاز به انجام تست‌های جانبی کاهش پیدا می‌یابد. همچنین ناهنجاری‌ پستان و موقعیت، شکل و اندازه ناهنجاری‌ها با دقت بالا مشخص می‌شود. علت وضوح بیشتر عکس‌ها به دلیل افزایش دوز تابشی اشعه ایکس نسبت به روش ماموگرافی دیجیتال است. دوز تابش اشعه در تمامی ماموگرام‌ها مورد تایید FDA و سازمان بهداشت جهانی است.
  3. دستگاه ماموگرافی CAD: دستگاه ماموگرافی CAD نوعی سیستم تشخیص کامپیوتری است. در دستگاه نوع CAD وضعیت غیر نرمال سینه‌ها مانند موارد زیر پر رنگ و برجسته نمایش داده می‌شود:
  • توده
  • کلسیم رسوب کرده (کلسیفیکاسیون پستان)
  • مناطق غیر طبیعی متراکم

پزشک و متخصص با دیدن تصاویر ماموگرافی شما، عارضه را شناسایی می‌کنند. خوشبختانه مرکز ماموگرافی در تهران، مجتمع صدر یکی از بهترین‌ دستگاه ماموگرافی CAD را در اختیار دارد.

ویژگی‌ها و امکانات مرکز ماموگرافی صدر شمال تهران

ویژگی‌ها و امکانات بخش ماموگرافی مجتمع پزشکی صدر عبارتند از:

  1. ماموگرافی یک طرفه: با تشخیص پزشک گاه نیاز است فقط ماموگرافی یک طرفه انجام شود.
  2. ماموگرافی دو طبقه: برای انجام این روش، هر دو طرف سینه‌ها مورد تصویر برداری قرار می‌گیرند.
  3. ماموگرافی گالاکتوگرافی: به گالاکتوگرافی، داکتوگرافی نیز گفته می‌شود. ماموگرافی گالاکتوگرافی نوعی تصویر برداری پزشکی است که از دوز پایین اشعه ایکس استفاده می‌شود و برای موارد زیر کاربرد دارد:
  • معاینه
  • بررسی داکت‌ها یا مجاری شیری پستان
  • نمونه برداری از مایع ترشح شده از پستان‌

برای گالاکتوگرافی از سوزن نازک استفاده می‌شود. از طریق سوزن به داخل مجاری که ترشح دارند ماده حاجب ترزیق می‌شود. در همین حین توسط دستگاه ماموگرافی عکس برداری می‌شود. در زمان ترزیق ماده حاجب احساس سوزش یا داغ شدگی طبیعی است. اگر ترشحات زرد، سبز، شیری یا خاکستری باشد گالاکتوگرافی انجام نمی‌شود. همچنین گالاکتوگرافی در ترشح از چند مجرا و ترشح از هر دو پستان در زن غیر شیرده ممنوع است. ترشحات خونی یا قهوه‌ای رنگ نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

مرکز سونوگرافی سینه در تهران

مجتمع پزشکی صدر مفتخر است در کنار بخش ماموگرافی، خدمات سونوگرافی را ارائه دهد. سونوگرافی سینه روش تصویر برداری برای بررسی توده‌های پستانی است. در مواردی که سن فرد کمتر از 40 سال باشد یا فرد باردار باشد بهترین روش سونوگرافی است. توده‌های کوچک‌تر از 2 یا 3 میلی متر معمولا در سونوگرافی تشخیص داده نمی‌شود. ماموگرافی و سونوگرافی مکمل یکدیگر هستند. پرسنل داخل بخش ماموگرافی همه خانم هستند؛ بنابراین با خیالی آسوده از مجتمع تصویر برداری صدر، بهترین مرکز سونوگرافی در تهران، برای سونوگرافی سینه‌ها وقت بگیرید. قطعا نتایج دقیق و تصاویر با کیفیت مجتمع پزشکی صدر مقبول همه پزشکان متخصص می‌باشد.

فواید ماموگرافی در مرکز ماموگرافی صدر تهران

مرکز ماموگرافی صدر تهران با بیش از 30 سال سابقه در خدمت بیماران عزیز است. با مراجعه به بخش ماموگرافی در مجتمع صدر از فواید آن بهره مند می‌شوید از جمله:

  • تشخیص به موقع علائم سرطان پستان، در نتیجه نیاز کمتر به انجام شیمی درمانی
  • افزایش آگاهی افراد نسبت به وضعیت سلامتی سینه‌ها
  • تشخیص به موقع تومور و ناهنجاری‌های موجود در بافت سینه
  • کمک به انجام اقدامات سریع درمانی در صورت تشخیص به موقع سرطان
  • اطمینان از سلامتی و افزایش اعتماد به نفس از جنبه روحی و روانی

مقالات مرتبط ماموگرافی

ارتباط با ما 

تهران، اتوبان صدر، ابتدای خیابان قلندری جنوبی، پلاک 21

79184000 – 021

info@sadr-mc.com