رادیوگرافی دیجیتال فک و دندان

مجتمع پزشکی صدر با سابقه 30 ساله در ارائه خدمات تصویربرداری پزشکی با نام مرکز تصویربرداری ولیعصر آماده ارائه انواع خدمات متنوع و پیشرفته تصویربرداری دندان برای همه‌ی افراد جامعه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات جامع‌تر در خصوص تصویربرداری دندان، در ادامه با امکانات موجود در مرکز تصویربرداری مجتمع صدر آشنا می‌شوید.

اگر تجربه مراجعه به دندان پزشکی را داشته باشید، حتما در یکی از مراحل انجام کار، نیاز به تصویربرداری دندان داشته‌اید. بررسی، ارزیابی و تشخیص پزشک متخصص فک و صورت یا دندانپزشک، وابسته به نتایجی است که توسط تصویربرداری از فک و صورت یا عکس opg دندان ارائه می‌شود.

ضرورت دقت مرکز عکس او پی جی دندان، می‌تواند یکی از مهم‌ترین پارامترهای تشخیصی باشد. شما باید بدانید که برای تصویربرداری دندان، مراجعه به بهترین مرکز تصویر برداری دندان در تهران یا شهرستان، از ضروریات است. چرا که تشخیص پزشک متخصص، وابسته به تصاویری است که توسط مرکز عکس او پی جی دندان ارائه می‌گردد.

منظور از رادیوگرافی دیجیتال فک و دندان چیست؟

اگر برای بررسی درد زانو به پزشک ارتوپد مراجعه کنید، با معاینه حضوری اطلاعات اولیه را به پزشک ارائه می‌کنید. اما تشخیص دقیق و شروع درمان، نیازمند بررسی دقیق‌تر ساختار استخوان بندی و غضروف‌ها است. در تصویربرداری دندان یا فک نیز شرایط به همین ترتیب است.

پزشک متخصص فک و صورت یا دندانپزشک، برای بررسی مشکل فک یا دندان شما، نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است. در این بررسی‌ها باید تصاویری از استخوان بندی جمجمه، سینوس‌ها، استخوان فک، ریشه دندان‌ها و شرایط پوسیدگی دندان ارائه شود. به همین دلیل هر پزشک متخصص، بر اساس نوع مشکلی که مراجعه کننده مطرح می‌کند و همچنین باتوجه به معاینه شخصی، نوع تصویربرداری دندان یا فک را تعیین می‌کند.

چگونه بهترین و باکیفیت‌ترین تصویربرداری دندان و فک را داشته باشید؟

معمولا انجام تصویربرداری زحمت و هزینه‌ای برای ما دارد که چندان مایل به تکرار آن به دلیل خراب شدن عکس اولیه نیستیم! پس بهترین کار، اطلاع از نکاتی است که موجب می‌شود تصویربرداری بی عیب و نقصی را تجربه کنید. شما باید برای این کار به بهترین مرکز تصویر برداری دندان در تهران یا شهر خود مراجعه کنید.

بدیهی است که مرکز عکس او پی جی دندان می‌تواند بهترین عکس opg دندان را برای شما ثبت کند. پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده در مرکز عکس او پی جی دندان، در کنار دستگاه‌های به‌روز و مدرن، می‌تواند تجربه‌ای مطلوب از باکیفیت‌ترین تصویربرداری دندان و فک برای‌تان باشد. این ویژگی، از مزایای مراجعه به بهترین مرکز تصویر برداری دندان در تهران و شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

خدمات رایج در مرکز تصویربرداری فک و دندان مجتمع پزشکی صدر

معمولا خدماتی که در مراکز تصویربرداری فک و دندان ارائه می‌شود، محدود است. دارا بودن دستگاه‌های تصویربرداری مطابق با تکنولوژی روز دنیا گران قیمت است. به همین دلیل، کم‌تر مرکزی امکان می‌تواند خدمات متنوعی را در این حوزه را ارائه می‌دهد.

در بیشتر مراکز تصویربرداری، تنها عکس opg دندان انداخته می‌شود. اما خوشبختانه در مجتمع پزشکی صدر و مرکز تصویربرداری ولیعصر، می‌توانید کلیه خدماتی که در ادامه به آن می‌پردازیم را دریافت کنید.

درباره بخش

پزشکان بخش

دکتر فرزاد

اطلاعات

مکان

مرکز تصویربرداری ولیعصر

شماره تلفن

79184000 – 021

تعداد پزشک

2 پزشک

روزهای کاری

شنبه

یک شنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

عکس opg دندان

یکی از رایج‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز تصویربرداری دندان، استفاده از خدمات عکس opg دندان است. عکس OPG عکسی است که به‌وسیله دستگاهی پیشرفته ثبت می‌شود. برای تصویربرداری از فک و دندان‌ها، دستگاه دور تا دور سر می‌چرخد تا بهترین عکس opg دندان شما را ثبت کند.

دقت دستگاه OPG ارتباط مستقیمی با تکنولوژی به روز آن، در کنار عملکرد پرسنل رادیولوژیست دارد. پس بدیهی است که مراجعه به یک مرکز پیشرفته عکس او پی جی دندان می‌تواند نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد. یادتان باشد که ثبت عکس‌های باکیفیت برای تشخیص دقیق اولویت دارد.

رادیوگرافی پانورکس

یکی از انواع تصویربرداری دندان که معمولا به‌ منظور تشخیص پوسیدگی‌های دندانی و نوع ریشه دندان از آن استفاده می‌شود، پانورامیک یا پانورکس است.

این نوع تصویربرداری به شکلی دو بعدی انجام می‌شود. معمولا دستگاه تصویربرداری با نمایی 180 درجه از راست‌ترین ناحیه فک به چپ‌ترین ناحیه فک تصویربرداری را انجام می‌دهد. تمامی دندان‌های فک بالا و پایین در این تصویربرداری مشخص است.

شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از دقت در تصویربرداری، به بهترین مرکز تصویر برداری دندان در تهران واقع در مجتمع پزشکی صدر مراجعه کنید.

رادیوگرافی سفالوگرام

شاید اکثر ما تصویربرداری دندان را تنها با عکس opg دندان بشناسیم. اما دنیای تصویربرداری دندان بسیار گسترده است. رادیوگرافی سفالوگرام یکی از روش‌های تصویربرداری خارج از دهانی محسوب می‌شود.

این روش برای بررسی دقیق اندازه‌ جمجمه، فک، دندان‌ها و نسخ نرم این ناحیه استفاده می‌شود. کاربرد این نوع تصویربرداری پیش از شروع ارتودنسی و همچنین اواسط دوره درمان است. در این روش نیز، از تکنولوژی اشعه ایکس استفاده شده است. تمامی عکس‌های سفالوگرام، در دو وضعیت تمام رخ و نیم رخ ثبت می‌شوند تا اطلاعات دقیق و ارزشمندی را برای شروع درمان به پزشک ارائه کنند.

اگر برای این کار به معتبرترین و بهترین مرکز تصویر برداری دندان مراجعه کنید، نگرانی از بابت تار بودن عکس، بی کیفیت بودن آن یا هرگونه اختلالی در این زمینه نخواهید داشت.

رادیوگرافی اکلوزال

رادیوگرافی اکلوزال نیز یکی از روش‌های رایج در تصویربرداری است که در داخل دهان انجام می‌شود. معمولا فیلم این نوع تصویربرداری دندان، بزرگتر از فیلم دندان معمولی است.

محل قرارگیری فیلم رادیوگرافی اکلوزال بر روی سطح جونده فک پایین و بالا است؛ به همین جهت منطقه‌ای وسیع‌تر در تصویربرداری نمایش داده می‌شود. برای بررسی دندان‌های شیری، سنگ غدد بزاقی، کیست‌ها و ضایعات دهانی، شکستگی‌های فک بالا یا پایین، ریشه دندان بعد از کشیدن آن‌ها و همچنین بررسی جسم خارجی در فک یا شکاف کام، از این روش تصویربرداری دندان استفاده می‌شود.

دستگاه او پی جی (OPG)

رادیوگرافی جمجمه رخ و نیم رخ

ناهنجاری‌های فک و دندان یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که افراد برای بررسی و درمان آن، به متخصصین فک و صورت یا دندانپزشک‌ها مراجعه می‌کنند. برای شروع درمان، پزشک متخصص نیاز به انجام رادیوگرافی جمجمه رخ و نیم رخ دارد.بررسی‌ مشکلات دهان و دندان، توده‌های خاص و مواردی که نیاز به بررسی نیم رخ و تمام رخ وجود داشته باشد، باید از رادیوگرافی جمجمه رخ و نیم رخ استفاده کرد.

انجام چنین تصویربرداری‌های مهمی، باید حتماً در یک مرکز پیشرفته تصویر برداری دندان انجام شود تا دقت و ظرافت نتیجه در آن لحاظ شود.

راديوگرافي جمجمه نمای تاون، هیرتز یا هر نمای ديگر

تشخیص و درمان بیماری‌های دندان و فک، نیازمند ارزیابی دقیق و ویژه از ناحیه جمجمه است. راديوگرافی جمجمه نمای تاون، هيرتز يا هر نمای ديگر، از جمله خدماتی است که با بالاترین کیفیت، در مجتمع پزشکی صدر ارائه می‌شود.

رادیوگرافی مفصل تمپرو مندیبولر

تصویربرداری مفصل تمپر و مندیلولر زمانی انجام می‌شود که کندیل مشاهده شده باشد. از این نوع تصویربرداری با دهان باز و بسته جهت بررسی و ارزیابی کندیل‌ها و میزان تحرک آن‌ها استفاده می‌شود. جهت بررسی دقیق دیسک مفصلی توصیه می‌شود تا از تصویربرداری MRI استفاده کنید.

رادیوگرافی سینوس های قدامی صورت

یکی از رایج‌ترین انواع تصویربرداری که پیش از کشیدن دندان‌ یا کار گذاشتن ایمپلنت از آن‌ها استفاده می‌شود، رادیوگرافی سینوس های قدامی صورت است. در این رادیوگرافی، پزشک اطلاعات مورد نیاز پیش از شروع درمان را کسب می‌کند. پس بدیهی است که دقت در این نوع رادیوگرافی اهمیت بالایی دارد.

مراجعه به بهترین مرکز تصویر برداری دندان، موجب می‌شود تا ریسک دقت پایین در تصویربرداری یا انجام مجدد آن را تجربه نکنید.

پیش از مراجعه برای تصویربرداری دیجیتال فک و دندان آماده شوید

معمولا آمادگی پیش از مراجعه به مراکز تصویربرداری، موجب می‌شود تا زمان کم‌تری را تلف کنید. پس بهتر است بدانید که همراه داشتن اشیا فلزی در زمان مراجعه به بهترین مرکز تصویر برداری دندان در تهران و شهرستان‌ها ممنوع است. چرا که موجب اختلال در روند رادیولوژی می‌شود. از سوی دیگر، باید تمامی اطلاعات مبتنی بر سوابق بیماری یا وجود پیس میکر یا سمعک را، هنگام پذیرش اطلاع دهید. اگر باردار هستید یا مشکوک به بارداری هستید، حتما این موضوع را نیز مطرح کنید.

مقالات زیر را از دست ندهید

ارتباط با ما 

تهران، اتوبان صدر، ابتدای خیابان قلندری جنوبی، پلاک 21

79184000 – 021

info@sadr-mc.com