سونوگرافی (Sonography)

مرکز سونوگرافی شبانه روزی مجتمع پزشکی صدر تهران با بهترین تجهیزات زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص انجام می‌گیرد. این امر تشخیص بیماری‌‌ها و درمان آن‌ها را تسریع می‌بخشد.

تصویربرداری سونوگرافی یکی از مهم‌ترین روش‌‌های تشخیص و درمان بیماری‌‌ها است. انواع مختلف سونوگرافی از هیستروسونوگرافی و تیروئید (پارا تیروئید) گرفته تا بیوپسی یا انسیزیون پستان و غیره وجود دارند. برای انجام انواع آزمایش‌های سونوگرافی باید در بهترین مرکز سونوگرافی در تهران و شهرستان‌ها زیر نظر پزشک متخصص آزمایش دهید، تا علائم موجود در قسمت‌‌های تصویر‌برداری شده به درستی تشخیص داده شوند.

سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یا تصویربرداری اولتراسوند (فراصوت)، یک آزمایش پزشکی است که از امواج فراصوت برای تولید تصاویر از داخل بدن استفاده می‌کند. این آزمایش به پزشک اجازه می‌دهد بدون نیاز به ایجاد برش در بدن، مشکلات مربوط به اندام‌‌ها، عروق و بافت‌‌ها را مشاهده کند.

از تصویربرداری اولتراسوند برای تشخیص علل درد، تورم و عفونت در اندام‌‌های داخلی بدن و بررسی نوزاد در زنان باردار استفاده می‌شود. همچنین برای راهنمایی بیوپسی، تشخیص بیماری‌‌های قلبی و ارزیابی آسیب بعد از حمله قلبی بسیار پرکاربرد است.

این روش ایمن، غیرتهاجمی و بدون استفاده از اشعه است. همین امر استفاده از آن را برای تشخیص انواع بیماری‌‌ها به خصوص برای مشاهده جنین در حال رشد در دوران بارداری مناسب می‌کند.

قبل از سونوگرافی چه آمادگی‌هایی لازم است؟

مراحلی که برای آمادگی سونوگرافی مورد نیاز است؛ بستگی به ناحیه یا اندام مورد بررسی دارد. توجه داشته باشید اکثر معاینات به آمادگی خاصی نیاز ندارند، اما در موارد استثنا باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

قبل از مراجعه به مرکز سونوگرافی حتماً نکات مربوطه را از مسئول مربوطه بپرسید.

  • در مواردی مانند انجام تصویربرداری کیسه صفرا، کبد، طحال و … پزشک ممکن است از شما بخواهد تا مدت معینی قبل از معاینه از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.
  • در تصویربرداری‌های لگن، توصیه می‌شود برای نتایج بهتر مثانه پر باشد. پزشک قبل از معاینه به شما می‌گوید که چقدر آب باید بنوشید. تا زمان انجام معاینه، مثانه خود را نباید خالی کنید.
  • شما ملزم هستید میزان و نوع داروهای گیاهی یا شیمیایی که مصرف می‌کنید را به پزشک اطلاع دهید.

برای انجام معاینه سونو لباس راحت و گشاد بپوشید. از پوشیدن شلوار و لباس زیرهای چسبان خودداری کنید. ممکن است از شما خواسته شود طلا و جواهرات خود را در بیاورید، بنابراین به این نکته توجه داشته باشید.

بهترین مرکز سونوگرافی در تهران

بهترین مرکز سونوگرافی در تهران باید دارای تجهیزات به‌روز، تخصصی و دقیق باشد تا تصویربرداری انجام شده از نقاط مختلف بدن برای تشخیص بیماری‌‌ها با کم‌ترین خطا یا حتی خطای صفر باشد. هر اندازه دستگاه‌‌های به‌روزتر و دقیق‌تری برای انجام این آزمایش در مرکز سونوگرافی شبانه روزی تهران استفاده شود، تشخیص و درمان بیماری‌‌ها سریع‌تر و به نحو احسن‌تر خواهد بود.

استفاده از پزشکان متخصص به این دلیل حائز اهمیت است که آن‌ها با استفاده از دانش و تجربه خود، نحوه استفاده با نوع دستگاه و میزان فرکانس استفاده شده برای انواع سونوگرافی‌‌ها را به خوبی می‌دانند.

درباره بخش

پزشکان بخش

دکتر شریفیان

دکتر بابایی

اطلاعات

مکان

مرکز تصویربرداری ولیعصر

شماره تلفن

79184000 – 021

تعداد پزشک

3 پزشک

روزهای کاری

شنبه

یک شنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

مرکز سونوگرافی مجتمع پزشکی صدر در شمال تهران-

از سونوگرافی کالر داپلر چه می‌دانید؟

سونوگرافی کالر داپلر یک آزمایش تصویربرداری است که از امواج صوتی برای نشان دادن حرکت خون در رگ‌های خونی استفاده می‌کند.

سونوگرافی‌های معمولی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از ساختارهای داخل بدن استفاده می‌کنند، اما نمی‌توانند جریان خون را نشان‌دهند. این آزمایش به پزشکان کمک می‌کند بدون استفاده از تزریق دارو یا اشعه، آنچه درون رگ‌های بیمار رخ می‌دهد را مشاهده کنند.

آزمایش کارلر داپلر مشکلاتی مانند لخته شدن خون، انسداد شریانی، نارسایی وریدی، سکته مغزی، بیماری‌های مادرزادی قلبی، تنگی شریان کاروتید و نقص دریچه قلب، مشکلات جریان خون در کبد، کلیه‌ها، لوزالمعده یا طحال و غیره را نشان می‌دهد.

انواع سونوگرافی کالر داپلر

انواع مختلف اولتراسوند کالر داپلر برای تشخیص بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. به طور معمول اولتراسوند داپلر در بهترین مرکز سونوگرافی در تهران و شهرستان‌ها و با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. از انواع آن می‌توان به سونوگرافی داپلر واریس اندام تحتانی یک طرفه و دو طرفه، عروق، بیضه و … اشاره کرد. سونوگرافی کالر داپلر آلت با تزریق و بی‌تزریق قابل انجام بوده و به نوع تجویز پزشک بستگی دارد.

سونوگرافی چهاربعدی جنین چیست؟

سونوگرافی چهار بعدی روشی برای تولید تصاویر جنین در شکم مادر با جزئیات شگفت‌انگیز است. در این روش بدون اشعه مضر برای بدن مادر، با امواج فراصوت جلوه‌ای شبیه به ویدئو زنده از جنین به نمایش گذاشته می‌شود.

انجام این روش یک مرحله بالاتر از سونوگرافی سه بعدی است که تصاویر جنین را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این سونو ببینید که فرزند شما در همان لحظه درون شکم شما چه کار می‌کند.

دلایل انجام سونوگرافی واژینال چیست؟

اولتراسوند واژینال توسط فرد متخصص با به‌کارگیری تجهیزات به‌روز در مرکز سونوگرافی شبانه روزی تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود. با این آزمایش کلیه اندام‌های داخلی لگن نمایش داده شده و واژن، رحم، سرویکس (دهانۀ رحم)، آندومتر، لوله‌های رحمی، تخمدان‌ها و مثانه بانوان مورد بررسی قرار می‌گیرد. فرد متخصص با ابزاری به نام پروب، اندام‌های داخلی را بررسی کرده و بدون هیچگونه درد و یا اشعه مضر، نتایج با جزئیات حاصل می‌شود.

بهترین سونوگرافی سینه در تهران

سونوگرافی سینه یا برست در بهترین مرکز سونوگرافی سینه در تهران و شهرهای بزرگ انجام می‌شود. در این روش تصویربرداری با هدف تشخیص توده‌های موجود در پستان و یا هرگونه ناهنجاری از سینه‌ها یا زیر بغل گرفته می‌شود.

این روش به عنوان یک روش غیرتهاجمی، بدون درد و کاملاً ایمن است.

سونوگرافی بارداری

سونوگرافی بارداری یکی از پرکاربردترین سونوگرافی‌ها می‌باشد. در این سونوگرافی از امواج فراصوت که هیچ ضرری برای جنین و مادر ندارد، برای بررسی و نمایش وضعیت هردو استفاده می‌شود.

در طول 9 ماه بارداری انواع مختلف سونوگرافی مورد نیاز است تا وضعیت سلامت مادر و جنین تعیین شود. از انواع اولتراسوند مورد نیاز برای بررسی حاملگی می‌توان سونوگرافی واژینال، سونوگرافی NT، سونوگرافی آنومالی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی داپلر، سونوگرافی بیوفیزیکال، سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی را نام برد.

شما می‌توانید در مرکز سونوگرافی مجتمع صدر در شمال تهران که از بهترین متخصصان و تجهیزات استفاده می‌کند، سونوگرافی‌های مربوط به حاملگی را با دقت بالا انجام دهید.

مرکز هیستروسونوگرافی در شمال تهران

از آزمایش هیستروسونوگرافی (سونوهیستروگرافی)، برای تشخیص علت خون ریزی‌های غیرطبیعی در رحم استفاده می‌شود. این روش شبیه به سونوگرافی واژینال بوده و پس از تخلیه مثانه پروب داخل رحم قرار می‌گیرد.

این تصویربرداری برای نمایش تصاویر واضح از ساختار و حرکت اندام‌های داخلی بدن و جریان خون عروق بسیار پرکاربرد است.

مرکز تصویر برداری مجتمع پزشکی صدر به عنوان یکی از بهترین مرکز سونوگرافی در شمال تهران امکان انجام هیستروسونوگرافی را با پیشرفته‌ترین دستگاه اولتراسوند فراهم کرده است.

سونوگرافی حاملگی خارج از رحم (EP)

حاملگی خارج از رحم (EP) به حالتی گفته می‌شود که تخمک لقاح یافته هر جایی از بدن به غیر از جداره داخلی رحم قرار گرفته باشد. تقریباً 98 درصد از حاملگی‌هایی که خارج از رحم اتفاق می‌افتد درون لوله‌های فالوپ قرار می‌گیرد. حاملگی خارج از رحم در بهترین مرکز سونوگرافی در تهران و شهرهای بزرگ با انجام سونوگرافی EP قابل تشخیص است. در این سونوگرافی جایی‌که جنین به غیر از رحم قرار گرفته است، تشخیص داده می‌شود.

انجام کلیه خدمات سونوگرافی در مجتمع صدر

انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی در تهران همانند انتخاب پزشک به دقت زیادی نیاز دارد. به کارگیری تجهیزات به‌روز و دقیق به همراه افراد متخصص نقش تعیین‌کننده‌ای در تشخیص و درمان بیماری‌های شما خواهد داشت.

در همین راستا بخش سونوگرافی مجتمع صدر با استفاده از بهترین تجهیزات و پزشکان باتجربه، سعی بر آن دارد انواع خدمات را به بهترین نحوه برای بیماران عزیز ارائه کند. کلیه خدمات سونوگرافی ارائه شده در این مجتمع را در موارد زیر می‌توان دسته‌بندی کرد.

مقالات زیر را از دست ندهید

ارتباط با ما 

تهران، اتوبان صدر، ابتدای خیابان قلندری جنوبی، پلاک 21

79184000 – 021

info@sadr-mc.com