هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 چقدر است؟
هزینه ایمپلنت دندان

اگر به کاشت ایمپلنت فکر می‌کنید، اما نگران هزینه آن هستید، در این متن اطلاعات لازم را درباره هزینه ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار داده‌ایم. قیمت ایمپلنت بسته به عوامل مختلفی مانند نوع، تعداد دندان‌هایی که نیاز به جایگزینی دارند و محل کلینیک دندانپزشکی می‌توانند متفاوتی داشته باشند.

هزینه ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی صدر سال 1403چقدر است؟

هزینه امپلنت دندان تکی بسته به برند و کیفیت آن از 6 میلیون تا 30 میلیون تومان متغیر است. اگر بخواهید یک ایمپلنت مناسب و در عین حال باکیفیت را انتخاب کنید، معمولاً باید حدود 15 میلیون تومان به ازای هر واحد ایمپلنت هزینه کنید.

البته این هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه پیوند استخوان ایمپلنت و لیفت سینوس (که برخی از بیماران به آن نیاز دارند) هست.

متاسفانه، بسیار از بیمه‌های دولتی، قیمت ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان با بیمه، باید بیمه تکمیلی داشته باشید.

اگر نیاز دارید چند دندان را با ایمپلنت جایگزین کنید، هزینه کاشت دندان جلو ممکن است قدری بیشتر شود. دلیل آن هم این است که ایمپلنت دندان جلو در معرض دید است و معمولا لازم است از جنس بهتری ساخته شود.

هزینه ایمپلنت دندان

چه عواملی بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند؟

هزینه ایمپلنت دندان براساس عوامل زیر مشخص می‌شود:

تعداد دندا‌ن‌ها

هرچه تعداد دندان‌هایی که نیاز به ایمپلنت دارند بیشتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان نیز بیشتر می‌شود.

برند ایمپلنت

هزینه ایمپلنت در تهران و شهرستان‌ها تا حد زیادی به برند ایمپلنت مرتبط است. برند‌های سوئیسی، آلمانی و آمریکایی، معمولا کیفیت و قیمت بالاتری دارند. درحالی‌که برند‌های کره‌ای، تایوانی و چینی ارزان‌تر هستند. هزینه کاشت دندان جلو ممکن است بیشتر باشد، با این حال همه‌چیز به کیفیت برند انتخابی وابسته است.

شهری که در آن ایمپلنت را انجام می‌دهید

ممکن است هزینه ایمپلنت در تهران نسبت به برخی از شهرستان‌ها بیشتر باشد. دلیل بالاتر‌بودن هزینه ایمپلنت در تهران قیمت‌های بالاتر زندگی و اجاره مطلب در این شهر است. همچنین ممکن است بهترین ایمپلنت شمال تهران از برند‌های برتر کاشت استفاده کنند که خود هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

اقدامات اضافی

گاهی هزینه ایمپلنت دندان تحت تاثیر جراحی‌های جانبی قرار می‌گیرد. ایمپلنت، شامل کاشت یک پیچ فلزی در داخل استخوان فک است. اگر بیمار بهاندازه کافی استخوان در فک خود نداشته باشد، لازم است قبل از انجام ایمپلنت عمل جراحی پیوند استخوان انجام شود.

همچنین اگر سینوس بیمار پایین باشد، لازم است عمل لیفت سینوس و پرکردن آن با استخوان پیوندی انجام شود. همه این‌ها مستلزم صرف هزینه بیشتر و رفتوآمد مکرر به مطب دندان‌پزشکی دارد.

نوع ایمپلنت

ایمپلنت‌ها انواع مختلفی دارند. فارغ از برند آن‌ها، برخی از ایمپلنت‌ها برای پوشش‌دادن یک قوس کامل دندان استفاده می‌شوند. در این روش، از 4 تا 6 ایمپلنت استفاده شده و روی آن‌ها با یک تاج کامل پوشانده می‌شود. برای افرادی که تمام دندان‌های یک قوس دندانی خود را از دست داده‌اند، هزینه این نوع ایمپلنت نسبت به جایگزینی تکی همه دندان‌ها بسیار کم‌تر است.

محل مطب

محل مطب دندان‌پزشکی و همچنین تخصص دندان‌پزشک نیز نقش زیادی در قیمت ایمپلنت دندان دارد.

به‌طور کلی پزشک و مطلب، بیشترین نقش را در قیمت درمان‌های دهان و دندان مانند قیمت کامپوزیت دندان و هزینه ایمپلنت دندان بازی می‌کند. مراکز شمال تهران، ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند.

مقایسه هزینه ایمپلنت با کامپوزیت و بریج

قیمت ایمپلنت دندان معمولاً تا حد زیادی بیشتر از قیمت بریج دندان است.

دلیل آن هم این است در بریج، هیچ جراحی انجام نمی‌شود و پیچ فلزی در داخل استخوان فک کار گذاشته نمی‌شود. در این روش، تنها یک عاج دندانی، با استفاده از تکیه‌گا‌هایی به عاج دندان‌های کناری که تراشیده‌ شده‌اند، متصل می‌شود تا جای دندان، یا دندان‌های از دست‌رفته را پر کند.

 اگرچه قیمت ایمپلنت دندان بیشتر از بریج است، اما کیفیت آن بسیار بالاتر و ماندگاری آن مادام‌العمر است.

برای مقایسه قیمت ایمپلنت دندان با کاپوزیت، باید تعداد دندان‌هایی که کامپوزیت می‌شوند را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که کامپوزیت برای دو نوع درمان استفاده می‌شود: روکش دندانی و پرکردن دندان.

هیچ کدام از این درمان‌ها ارتباطی با جایگزینی دندان ازدست‌رفته ندارند و نمی‌توانند به‌جای ایمپلنت استفاده شوند. با این حال اگر بخواهیم قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنیم، معمولا قیمت ایمپلنت بسیار بیشتر از کامپوزیت است؛ مگر اینکه روکش کامپوزیت برای همه دندان‌ها را با ایمپلنت یک دندان مقایسه کنیم.

برچسب‌ها:

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

نوار عصب و عضله

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

رادیولوژی دندان

8

تصویربرداری پزشکی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید