جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی‌ های دستگاه ام آر آی (MRI)
پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی (MRI)

در حال حاضر دستگاه ام آر آی (MRI) با قدرت‌های میدان مغناطیسی مختلف طبق واحد تسلا (T) و در اندازه‌ها و اشکال مختلف موجود است. اصولاً کیفیت تصویر نهایی به سیگنال و قدرت میدان بستگی دارد که از 0.5 تا 3.0 تسلا متغیر است.

پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی

جالب است بدانید که اخیراً پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی مجهز به 7 تسلا قدرت آهنربایی است.

اگرچه به نظر هر چه تسلا بالاتر باشد دستگاه خروجی بهتری دارد، اما باید در نظر گرفت که تسلا پایین‌تر احتمال جابه‌جایی ایمپلنت‌های فلزی داخل بدن بیمار را کمتر می‌کند. علاوه‌بر قدرت آهنربایی، اندازه فضای داخلی دهانه دستگاه نیز بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد.

اسکنرهای ام آر آی سنتی دارای ضخامتی 60 سانتی‌متری هستند. به‌دلیل محدودیت و خطر بروز کلاستروفوبیا یا ترس بیمار از محیط بسته، دیگر استفاده از آن‌ها کاهش پیدا کرده است. در یک دهه گذشته، اغلب دستگاه‌های پیشرفته دارای دهانه‌ای با قطر 70 سانتی‌متر هستند و به میدان مغناطیسی با قدرت بالاتر نیاز دارند.

مرکز تصویربرداری ام آر آی مجتمع پزشکی صدر با نام سابق ولیعصر بیش از 30 سال است که فعالیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و کادر پزشکی حرفه‌ای، از خدمات عالی ما به‌عنوان بهترین مرکز ام آر آی در تهران بهره‌مند شوید.

در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام آر آی خواهیم پرداخت.

پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی (MRI)

ویژگی‌ها و دلایل برتری دستگاه‌های ام آر آی جدید

آخرین فناوری تصویربرداری با دستگاه ام آر آی تغییرات زیادی کرده است که منجر به تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر اختلالات اسکلتی عضلانی می‌شود.

وضوح بهبودیافته مطمئناً به پزشکان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری به تشخیص نهایی برسند. تجربه نشان داده است که با اسکنرهای MRI معمولی، مشاهده بخش کوچکی از آناتومی بدن بیمار به‌دلیل حساسیت و وضوح محدود اسکنر دشوار است.

یک دستگاه ام آر آی (MRI) با قدرت آهنربایی بالاتر به پزشک این امکان را می‌دهد که ساختارهای کوچک را با جزئیات کافی ببیند و بتواند بیشتر ناهنجاری‌ها را هنگام ظاهر شدن تشخیص دهد.

سرعت عمل دستگاه‌های پیشرفته نیز حدودا 25% افزایش پیدا کرده است. چنین روند سریعی به بیماران کمک می‌کند تا در مدت کوتاهتری چالش‌های تصویربرداری با دستگاه ام آر آی را تحمل کنند. در حال حاضر 90 درصد تصویربرداری‌های اسکلتی عضلانی با استفاده از دستگاه ام آر آی ​​انجام می‌شود.

معرفی چند مورد از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام آر آی

می‌توان به صراحت اعلام کرد که در حال حاضر پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی با عنوان سیگنا (SIGNA) متعلق به شرکت آمریکایی GE Healthcare است. یک دستگاه مجهز به اسکنر 7 تسلا که قدرتمندترین دستگاه موجود برای کاربردهای بالینی است. همچنین مجوز لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دریافت کرده است.

مطمئناً چنین دستگاهی برای کاربردهای عصبی و مطالعات بالینی در نظر گرفته شده است. این دستگاه MRI از فناوری گرادیان Ultra G بهره می‌برد که به حداکثر بهره‌وری از آهنربای قدرتمند آن کمک می‌کند.

در نهایت همه این تجهیزات منجر به وضوح بالا، اسکن سریعتر، انتشار پیشرفته و تصویربرداری ام آر آی عملکردی (fMRI) از مغز می‌شود.

متخصصان معتقد هستند که این دستگاه حرفه‌ای یک ابزار حیاتی برای تحقیقات بر روی اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر، صرع، خون‌ریزی‌های کوچک مغزی ناشی از فشار خون بالا، ضایعات مولتیپل اسکلروزیس (MS)، تومورهای مغزی و عصبی، اختلالات اعصاب محیطی در زانو، کاشت الکترودهای داخل جمجمه برای تحریک مغز و غیره است.

البته شرکت‌های فیلیپس (Philips) و زیمنس (Siemens) نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی برای تولید دستگاه‌های پیشرفته ام آر آی دست یافته‌اند. از دستگاه‌های معروف آن‌ها می‌توان به اینجنیا (Ingenia) با قدرت 1.5 تسلا از کمپانی فیلیپس و آئرا (Aera) با قدرت 3 تسلا از کمپانی زیمنس اشاره کرد.

سخن آخر

بنابراین اگرچه اغلب دستگاه‌های ام آر آی امروزی مجهز به قدرت آهنربایی 1.5 تسلا هستند، اما دستگاه ام آر آی (MRI) 7 تسلا پتانسیل خود را برای کشف ناهنجاری‌هایی نشان داده است که با استفاده از دستگاه‌هایی دیگر قابل تشخیص نیستند.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که مرکز MRI مجتمع پزشکی صدر، دارای پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات است و با بهترین کیفیت و وضوح تصویر خدمات لازم را به شما ارائه می‌دهد.

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

نوار عصب و عضله

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

رادیولوژی دندان

8

تصویربرداری پزشکی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

درباره ام آر آی سینه بیشتر بدانید

درباره ام آر آی سینه بیشتر بدانید

ام آر آی سینه یا همان ام آر ماموگرافی، از دستگاه MRI برای تولید تصاویر دقیق از بافت پستان استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که می‌تواند ناهنجاری‌هایی را که ماموگرافی یا سونوگرافی سینه نمی‌توانند تشخیص دهند را شناسایی کند؛ برای غربالگری زنانی ‌که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان سینه هستند، یک روش مطلوب محسوب می‌شود.

7 دیدگاه ها

  1. نیا

    دستگاه امارای خیلی ترسناکه من دوبار رفتم زیرش یبار بیهوش بودم چون تصادف کرده بودم یبار رفته بودم زیرش برای چشمام خیلی صدا میده من زیر دستگاه قلبم میزنه تند

یک دیدگاه بنویسید