بهترین مرکز نوار مغز در تهران کجاست؟
بهترین مرکز نوار مغز در تهران

الکتروانسفالوگرافی (EEG) یا همان نوار مغزی، تقریباً از سال 1929 برای تشخیص مشکلات در فعالیت الکتریکی مغز انجام می‌شود. چراکه این مشکلات نشانه بروز برخی از اختلالات مغزی مانند صرع، آنسفالیت، ضربه مغزی، تومور مغزی، انسفالوپاتی، اختلالات خواب، سکته مغزی و زوال عقل هستند.

هنگامی‌که فردی در کما است، می‌توان از این آزمایش برای تعیین سطح فعالیت مغز او نیز استفاده کرد. همچنین می‌تواند برای نظارت بر فعالیت در حین جراحی مغز استفاده شود. بنابراین، کاربردهای گسترده‌ای دارد و لازم است با دقت زیادی انجام و تفسیر شود. مطمئناً مراجعه به بهترین مرکز نوار مغز در تهران چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند.

هدف از انجام نوار مغز چیست؟

در اصل نوار مغز، الگوهای امواج مغزی را ردیابی و ثبت می‌کند. این آزمایش به پزشک کمک می‌کند تا به سرعت بررسی کند که آیا الگوهای غیرطبیعی در فعالیت مغز وجود دارند یا خیر. هرگونه بی‌نظمی ممکن است نشانه تشنج یا سایر اختلالات مغزی باشد. اصولاً تفسیر نوار مغزی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب انجام می‌شود.

بهترین مرکز نوار مغز در تهران

بهترین مرکز نوار مغز در تهران کجاست؟

می‌توان ادعا کرد که در حال حاضر، مجتمع پزشکی صدر یکی از بهترین مراکز نوار مغز در تهران است. شما با مراجعه به این مرکز می‌توانید از خدماتی مانند موارد زیر بهره‌مند شوید:

  • انجام آزمایش با حداقل خطا و بدون خطر
  • دریافت نتایج دقیق، به‌دلیل در نظر گرفتن تمام نکات لازم برای کسب آمادگی بیمار و انجام آزمایش با پیشرفته‌ترین دستگاه و توسط مجرب‌ترین پزشکان
  • تفسیر نتایج توسط باتجربه‌ترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب
  • انجام آزمایش با کمترین هزینه و طبق تعرفه در نظر گرفته شده توسط وزارت بهداشت

پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را در بهترین مرکز نوار مغز در تهران از دست ندهید. چراکه احتمال بروز نتایج مثبت و منفی کاذب به حداقل می‌رسد و طبق تفسیر دقیق انجام شده، بهترین روند درمان مانند بیوفیدبک تعیین می‌شود.

آیا انجام نوار مغزی نیاز به دقت عمل خاصی دارد؟

البته، نوار مغز در تهران و شهرستان‌ها باید با دقت عمل ویژه‌ای انجام شود. زیرا ثابت شده است که برخی عوامل مانند موارد زیر ممکن است در نتایج این آزمایش اختلال ایجاد کنند:

  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی) در اثر ناشتا بودن
  • حرکات بدن یا چشم در طول آزمایش
  • مشاهده چراغ‌ها، به‌خصوص چراغ‌های روشن یا چشمک‌زن
  • مصرف برخی داروها مانند آرامبخش‌ها
  • مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، مانند قهوه، نوشابه و چای
  • موهای چرب یا استفاده از روغن، ژل و اسپری مو

مطمئناً قبل از انجام نوار مغز، طی یک دستورالعمل این عوامل ذکر می‌شوند تا برای دریافت بهترین نتایج از آنها اجتناب کنید. همچنین متخصصان مرکز نوار مغز در تهران گوشزد می‌کنند که:

  • شب قبل موهای خود را با شامپو بشویید، اما از نرم‌کننده و محصولات مراقبت از مو استفاده نکنید.
  • استفاده از داروهایی که ممکن است با آزمایش تداخل داشته باشند را متوقف کنید.
  • 8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش، از مصرف هرگونه غذا یا نوشیدنی حاوی کافئین خودداری کنید.
  • اگر قرار است نوار مغز در حین خواب انجام شود، به‌عنوان یک بزرگسال اجازه ندارید بیش از 4 یا 5 ساعت شب قبل از آزمایش بخوابید. کودکان ممکن است شب قبل، بیش از 5 تا 7 ساعت نتوانند بخوابند.
  • از روزه گرفتن در شب قبل یا روز آزمایش خودداری کنید.

آیا انجام نوار مغزی با خطراتی برای مغز همراه است؟

این اطمینان را به شما می‌دهیم که انجام نوار مغز در تهران هیچ ناراحتی ایجاد نمی‌کند. سالهاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. الکترودها فعالیت مغز را ثبت می‌کنند و هیچ حسی ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این، خطر برق‌گرفتگی نیز وجود ندارد.

بسته به شرایط پزشکی خاص شما ممکن است خطرات جزئی نیز وجود داشته باشند. به همین دلیل است که در مرکز نوار مغز در تهران، قبل از انجام آزمایش در مورد سابقه پزشکی، داروهای مصرفی و هرگونه نگرانی شما صحبت می‌شود.

برچسب‌ها:

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

نوار عصب و عضله

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

رادیولوژی دندان

8

تصویربرداری پزشکی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید