هزینه پیوند استخوان ایمپلنت چقدر است؟
هزینه پیوند استخوان ایمپلنت

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت دهان تأثیر بگذارد. به‌همین‌دلیل، انجام روش‌هایی مانند ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان‌های ازدست‌رفته ضروری است. در این روش دندانپزشک به کمک جراحی، فیکسچر یا ریشه مصنوعی را در عمیق‌ترین بخش استخوان فک قرار می‌دهد. پس از گذشت چند ماه و ادغام شدن استخوان با فیکسچر، برای نصب اباتمنت و روکش مصنوعی اقدام می‌کند.

تجربه نشان داده است که اگر استخوان فک، شکل، ضخامت، تراکم و استحکام کافی برای پذیرش ایمپلنت را نداشته باشد، احتمال لق شدن یا حتی شکسته شدن ایمپلنت در اثر گاز گرفتن و جویدن وجود دارد. ازاین‌رو، اغلب دندانپزشکان قبل از هرگونه اقدامی برای نصب ایمپلنت، به کمک معاینه و مشاهده تصاویر سی‌ تی ‌اسکن از استخوان فک، وضعیت بیمار را بررسی می‌کنند. اگر هرگونه ضعف در استخوان مشاهده شود، به کمک پیوند استخوان برای ایمپلنت می‌توان آن را رفع کرد.

در ادامه به بررسی قیمت پیوند استخوان ایمپلنت و همچنین عوامل مختلفی که بر روی آن تاثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

هزینه پیوند استخوان ایمپلنت در سال 1403 چقدر است؟

در حال حاضر هزینه پیوند استخوان ایمپلنت، برحسب تعداد واحد پیوند استخوان تقریباً بین 2 تا 20 میلیون تومان است.

این نوید را به شما می‌دهیم که در کلینیک دندانپزشکی صدر به‌عنوان بهترین مرکز ایمپلنت شمال تهران، می‌توانید با هزینه مقرون به صرفه این روند را طی کنید. قیمت پیوند استخوان ایمپلنت در این مرکز، مطابق تعرفه وزارت بهداشت و تاحدود زیادی تحت پوشش بیمه درمانی است.

هزینه پیوند استخوان ایمپلنت

چه عواملی بر قیمت پیوند استخوان ایمپلنت تاثیر می‌گذارند؟

معمولاً هزینه پیوند استخوان ایمپلنت کمتر از هزینه ایمپلنت دندان است. پس اگر دندانپزشک توصیه می‌کند که برای انجام آن اقدام کنید، این مساله را بپذیرید تا درگیر عوارض و مشکلاتی مانند شکست ایمپلنت و انجام جراحی برای نصب مجدد آن نشوید.

عوامل زیادی مانند موارد زیر، بر هزینه پیوند استخوان ایمپلنت تاثیر می‌گذارند:

  • نوع روش مورد استفاده برای پیوند استخوان (مطمئنا اگر لیفت سینوس انجام شود، هزینه بیشتر خواهد شد)
  • نوع و میزان پودر استخوان مورد استفاده
  • شرایط بالینی بیمار 
  • میزان مهارت و تجربه دندانپزشک

پس بهتر است از قبل در مورد میزان قیمت پیوند استخوان ایمپلنت خود، با دندانپزشک صحبت کنید.

هزینه پودر استخوان دندان چقدر است؟

دو نوع پودر استخوان طبیعی و مصنوعی وجود دارد. هزینه پودر استخوان دندان اگر از نوع طبیعی باشد، 4 تا 8 برابر نوع مصنوعی است. مطمئنا این مساله روی برآورد کلی هزینه پیوند استخوان ایمپلنت نیز تاثیر می‌گذارد.

پودر استخوان طبیعی را می‌توان از 3 نوع استخوان اتوگرافت، آلوگرافت و زنوگرافت تولید کرد. منظور از استخوان اتوگرافت، استخوانی است که از بدن خود بیمار جداسازی می‌شود. اگرچه بسیار موثر و ایمن است اما چون برای تهیه آن به چندین روش جراحی نیاز است، روند پیوند پودر آن نیز گران‌تر است.

استخوان آلوگرافت از مواد استخوانی استریل‌شده از جسد انسان تهیه می‌شود. درحالی‌که استخوان زنوگرافت از استخوان حیوانات تهیه می‌شود.

در حال حاضر، پیوند استخوان زنوگرافت (به‌خصوص استخوان گاو) رایج‌ترین شکل ممکن است. زیرا هزینه پودر استخوان دندان تهیه‌شده از آن کمتر است و به خوبی با استخوان انسان ادغام می‌شود.

معمولاً پودر استخوان مصنوعی از مواد مختلفی مانند سرامیک، هیدروکسی آپاتیت و پلی لاکتیک اسید ساخته می‌شود. طبق تجربه، اگرچه به‌کارگیری این نوع پودر استخوان آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما احتمال رد پیوند آن بیشتر است. به‌همین‌دلیل، دندانپزشکان در اغلب موارد از پودر استخوان طبیعی به‌جای پودر استخوان مصنوعی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها:

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

نوار عصب و عضله

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

رادیولوژی دندان

8

تصویربرداری پزشکی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه امپلنت دندان تکی بسته به برند و کیفیت آن از 6 میلیون تا 30 میلیون تومان متغیر است. اگر بخواهید یک ایمپلنت مناسب و در عین حال باکیفیت را انتخاب کنید، معمولاً باید حدود 15 میلیون تومان به ازای هر واحد ایمپلنت هزینه کنید.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید