تفاوت نوار مغزی (EEG) و نقشه مغزی (QEEG) چیست؟
تفاوت نقشه مغزی و نوار مغزی

الکتروانسفالوگرافی (EEG) یا نوار مغزی به صورت امواج ثبت می‌شود. به این معنی که دارای اندازه و جهت هست. این امواج توسط یک متخصص که می‌تواند حالات مختلف بیماری را در مغز  تعیین کند، تفسیر می‌شود. همان طور که در مقاله نقشه مغزی اشاره کردیم؛ الکتروانسفالوگرافی کمی (qEEG) به این معنی است که EEG ثبت شده و به اعدادی تقسیم می‌شود که عملکرد مغز را تعیین می‌کند.

با توجه به توضیحات داده شده، یک الکتروانسفالوگرام استاندارد (EEG) فعالیت الکتریکی یا امواج مغزی را که نمایانگر فعالیت زیرین قشر مغز است، ثبت می‌کند. یک EEG کمی (qEEG) تجزیه و تحلیل ریاضی پیچیده و آماری را در مورد این امواج مغزی اعمال کرده و آن‌ها را با داده‌های سن و جنسیت EEG  افراد بدون اختلال عملکرد مغزی مقایسه می‌کند.

با مراجعه به کلینیک مغز و اعصاب تهران مجتمع صدر می‌توانید با اطمینان خاطر و زیر نظر بهترین متخصصان مغز و اعصاب، آزمایش‌های EEG و qEEG را انجام دهید.

EEG و qEEG اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد مغز در زمان ارزیابی به ما می‌دهند. فرایند qEEG به ما امکان داده از طریق ترکیب اندازه گیری دقیق و مقایسه کمی، نقشه مغزی را درست کنیم.

نقشه مغزی الگوهای اختلال عملکردی مغز را که اغلب با اختلالات مختلف مغز مطابقت دارد، مانند مسائل یادگیری و رفتاری، اختلالات احساسی، آسیب مغزی و بسیاری موارد دیگر، مطابقت می‌دهد.

EEG کمی یا qEEG نقشه‌ای است که ما از آن برای راهنمایی افراد در مسیر بهبود فعالیت امواج مغزی و اصلاح الگوهای ناکارآمد به صورت گام به گام استفاده می‌کنیم. ما از این نقشه‌ها برای هدایت روش‌های آموزش مغز مانند نوروفیدبک و تحریک مغناطیسی بین جمجمه استفاده می‌کنیم.

رزرو خدمات مجتمع پزشکی صدر

دسته بندی‌ها

8

سونوگرافی

8

رادیولوژی

8

مغز و اعصاب و روان

8

نوار عصب و عضله

8

سی تی اسکن

8

تومور استخوان

8

ام آر آی (MRI)

8

زنان و نازایی

8

رادیولوژی دندان

8

تصویربرداری پزشکی

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید